НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА
Особливості організації освітнього процесу в 2023/2024 навчальному році
Організаційні питання
- Закон України «Про освіту»
- Закон України «Про повну загальну середню освіту»
- Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»
- Збірник нормативних документів щодо роботи закладів освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)
Постанови КМУ
Головного санітарного лікаря
Листи МОН
- «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про повну загальну середню освіту» від 08.04.2020 №1/9-201
- «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2020/202 і навчальному році»
- «Щодо неухильного дотримання законодавства» від 14.08.2020 №1/9-441
Освітній процес
Постанови КМУ
- «Про затвердження Державного стандарту початкової освіти» 21.02.2018 № 87 (уредакції постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2019 № 688)
- «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей зособливими освітніми потребами» від 21.08.2013 № 607
- «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання узагальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 № 872
Накази МОН
- «Про затвердження Типового переліку засобів навчання таобладнання для навчальних кабінетів початкової школи» від 07.02.2020 № 143
- «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу уНовій українській школі» від 20.08.2018 № 924
- «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу» від 27.08.2019 №1154
- «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів Нової української школи» від 16.09.2020 № 1146
- «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб зособливими освітніми потребами, які навчаються вінклюзивних таспеціальних класах (групах) закладів освіти» від 23.04.2018 № 414
- Додаток «Орієнтовні вимоги доконтролю таоцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи»наказ від 19.08.2016 № 1009
- «Про затвердження Нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня івиховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів нагрупи при вивченні окремих предметів узагальноосвітніх навчальних закладах» від 20.02.2002 № 128
Листи МОН
- Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному роцівід 11.08.2020 № 1/9-430
- Щодо методичних рекомендацій зорганізації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитинивід 16.06.2020 № 1/9-328
- Методичні рекомендації щодо запобігання тапротидії насильству від 18.05.2018 № 1/11-5480
- «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н. р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок»
- «Щодо скороченої тривалості уроку для учнів початкової школи» від 02.04.2018 № 1/9-190
Наукова, науково-методична інформація
- Концепція реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року (схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України) від 14.12.2016 № 988-р
- Професійний стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти»
Навчальні програми
- для 1–2 класів – Державний стандарт початкової освіти (2018), типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти, розроблених під керівництвом Савченко О.Я. (1–2 класи), затверджених наказом МОН України від 08.10.2019 №1272;
- для 1-2 класів – освітня програма початкової школи науково-педагогічного проекту «Інтелект України [Цикл І (1-2 класи). Лист від 05.08.2020 № 01/01-23/929 «Щодо результатів експертизи освітньої програми»];
- для 3-4 класів – Державний стандарт початкової освіти (2018), типові освітні програми для закладів загальної середньої освіти, розроблених під керівництвом Савченко О.Я. (3–4 класи), затверджених наказом МОН України від 08.10.2019 № 1273;
Ведення документації
- Наказ МОН від 25.06.2018 № 676 «Про затвердження Інструкції з діловодства у закладах загальної середньої освіти»
- Наказ МОН від 02.09.2020 № 1096 «Про внесення змін до методичних рекомендацій щодо заповнення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи»
- Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.04.2015 № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27 квітня 2015 р. за № 472/26917
- Особливості оформлення Класного журналу учнів початкових класів Нової української школи
Інклюзивна освіта
Список основних нормативних документів у сфері інклюзивної освіти
- Закон України «Про освіту»
- Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту №1/9–675 від 25.09.12 року «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя»
- Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1/9 від 18.5.2012 р. «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
- Наказ Міністерства освіти і науки України № 609 від 08.06.2018 року «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти»
- Постанова КМУ «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», від 15 серпня 2011 р. № 872
- Про активізацію роботи щодо забезпечення прав людей з інвалідністю
- Закон України «Про повну загальну середню освіту»
- Лист Міністерства освіти і науки України від 31.08.2020 № 1/9-495 «Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році»